Amana – ráj milovníků Pu-Erhů?

Pu-Erh: 3. Kde koupit 28. 05. 2007 - 09:49Jirka

Amana 

Úplnou náhodou jsem po delší době zavítal do internetového obchodu s čaji společnosti Amana (http://www.caj.cz) a zůstal jsem velmi mile překvapen…

Výrazně rozšířili nabídku svých Pu-erhů, jak tmavého, tak zeleného typu, navíc se v nabídce objevil i Pu-Erh „bílý“ (zařazen v katalogu je ovšem mezi zelené). Velmi oceňuji na české poměry opravdu dokonalé popisy většiny Pu-Erhů uvádějící výrobce, rok produkce, případně ještě další zajímavé informace. V šíři nabídky a v popisu čajů Pu-Erh zatím Amana v ČR nemá konkurenci.

Jedinou nevýhodou nákupu u Amany zůstává poměrně vysoká cena většiny nabízených Pu-Erhů. U této společnosti však ale předpokládám, že ceně odpovídá i kvalita. Nezbývá mi tedy nic jiného, než si začít dávat do prasátka korunku ke korunce, abych si mohl alespoň některé z Pu-Erhů z velkolepé nabídky Amany dopřát.

Budu rád, když se v diskusi pod tímto příspěvkem podělíte s ostatními s vašimi zkušenostmi s Pu-Erhy z nabídky Amany. Který Pu-Erh byste doporučili a kterého se máme raději vyvarovat?

PS: Máte-li někdo možnost nakupovat v Amaně za velkoobchodní ceny, kontaktujte mě a můžeme se domluvit na společném nákupu ;o) Děkuji.

EDIT 5. 7. 2007 – Po mém předchozím nadšení se dostavuje mírné zklamání (o tom, co teď napíšu, vím již delší dobu, žel udělat edit tohoto příspěvku mě napadlo až teď). Když jsem nabídku Amany viděl poprvé, byl jsem nadšen, jak čaje nádherně nafotili a popsali. Skutečnost je však jiná. Většina fotek je „vypůjčena“ ze stránek prodejce Pu-Erhů Yunnan Sourcing LLC na eBay. Navíc popisky čajů jsou jen zestručněným volným překladem popisků zde uvedených. Amana má nejspíše své Pu-Erhy právě od tohoto dodavatele, navíc velmi těží ze skutečnosti, že mnoho z touto společností nabízených Pu-Erhů už je na YS vyprodáno. Také ceny Pu-Erhů má Amana poměrně přemrštěné, zvláště u některých kousků, kde je i více než 2x vyšší, než cena původní (př. 2006 Dehong White Pekoe je u YS LLC za $16 (= cca 350Kč), včetně poštovného za $22 (= cca 480Kč), cena téhož koláče u Amany je 1050Kč bez zasílacích poplatků!!!, navíc třeba právě zde si můžete všímnout použití stejné fotky). I když na druhou stranu to navýšení ceny je pochopitelné, vydělávat se musí a Amana zde nabízí exkluzivitu (v rámci ČR). Každopádně, pokud chce někdo udělat větší čajový nákup, vyplatí se mu čaje objednat z Číny spíše, než je nakupovat u nás (zvláště pak, bude-li nakupovat od stejných dodavatelů, jako čeští dovozci/prodejci).

11 371 views

53 komentářů Přidej vlastní komentář

  • 1. Gormie  |  28. 05. 2007 - 11:47

    Taky jsem byl překvapen, když jsem tam náhodou zabrowsil. Ve čtvrtek jsem provedl objednávku, takže každým dnem očekávám zásilku. Pak dám vědět, jak to dopadlo.

  • 2. Jirka  |  28. 05. 2007 - 13:04

    Gormie: Budu se těšit ;o)

  • 3. intact  |  29. 05. 2007 - 18:46

    Borec co dělal tu nabídku amany mi doporučil tyto čaje:

    Sheng koláč:
    http://www.caj.cz/caje/799007600.html
    http://www.caj.cz/caje/799007651.html
    http://www.caj.cz/caje/799007153.html

    Sheng Tuo:
    http://www.caj.cz/caje/799007202.html
    http://www.caj.cz/caje/799007502.html
    http://www.caj.cz/caje/799007104.html

    Shu koláč:
    http://www.caj.cz/caje/799007402.html

    Shu Tuo:
    http://www.caj.cz/caje/799007900.html

    Volil jsem s přihlédnutím k ceně :-)

  • 4. Gormie  |  30. 05. 2007 - 15:22

    intact: Vida, zrovna ten poslední jsem si objednal.

  • 5. Alfi  |  04. 06. 2007 - 19:52

    V prípade, že máte MIERNE dobrodružnú povahu a ste pripravený kúpiť si čaj priamo z číny od dodávateľa Amany, odporúčam kúpiť priamo od Scotta z Yunnan Sourcingu.
    Výhody : vrátane leteckého poštovného vyjde cena na cca 40-70% ceny z Amany, výrazne väčší výber (práve továrne Menghai, Xiaguan a podobne výrazne znížili kvalitu pu-erhu za posledné dva roky), Scott má zrejme jedny z najnižších cien na trhu a o kvalite hovorí veľmi úprimne.
    Nevýhody : nemá zrejme zmysel kupovat menej ako za 100 dolárov (co je 4-5 koláčov ale zase sa môžte pozbierať)
    Yunnan sourcing : http://stores.ebay.com/Yunnan-Sourcing-LLC

  • 6. Gormie  |  05. 06. 2007 - 10:30

    Tak čaje konečně dorazily! Objednával jsem 24.5., přišly včera (3.6.). Příjemně mě překvapilo jejich balení: sypané čaje jsou zatavené v pytlících z nějaké potažené kovové fólie. Pytlíky jsou navíc po odstřižení švu neprodyšně uzavíratelné takovými těmi lamelami. Z puerů jsem koupil China Yunnan GOOK PO CHA (s květy chryzantémy – spíš ze zvědavosti), pak lisované: China Yunnan 2006 SIX FAMOUS TEA MOUNTAN 1000 YEARS TUO CHA (zelený k archivaci) a China Yunnan 2005 GONG TING TRIBUTE RIPE MINI BEENG CHA (černý). Zatím jsem nevařil, ale vypadají dobře.

  • 7. dedpep  |  06. 06. 2007 - 7:30

    Gormie – před časem jsem si nechal poslat od http://www.teanet-cn.cz/dotnet_xml_test/view.aspx?page=cajecerneapuerh lisovaný PuErh s květem chryzantémy, vedou ho pod D 413 PuErhTuo Cha s květem chryzantémy.
    Velice mi chutnal, ale až po dotazu u firmy jsem zjistil, že je čaj nutno připravovat jako zelený (je syrový ) – do cca 180 ml jedno hnízdečko, t okolo 75 st.,1,5-2 min. Podle chuti. Pak má velice příjemnou hořko sladkou chuť a stačil mi na 2 nálevy. Jinak ( při 90 st. a 2 minutách luhování ) byl hořký až „k vyhození.“
    Dej vědět, jak se osvěčil ten „tvůj“

  • 8. Gormie  |  06. 06. 2007 - 11:39

    dedpep: Zrovna popíjím druhý nálev. Čaj mě příjemně překvapil, tak nějak jsem čekal, že květy se budou přidávat spíš do horších čajů, ale tenhle mi přijde kvalitní. Amana doporučuje dlouhé louhování (5 minut a déle), ale čaj je snad po minutě černý jako bota. Chuť má hodně jemnou a vyváženou, nasládlou a jen lehce hořkou. Chryzantémy v něm skoro nejsou znát, spíš jen dokreslují vůni.
    Takže velká spokojenost.

  • 9. Petr  |  11. 06. 2007 - 17:26

    Já jsem si dneska z Amany také objednal. Koupil jsem si dva mini beeng cha sheng puer z roku 06 (ovšem každý jiný) a shu puer beeng cha 06. Už se na ně těším a určitě o nich napíšu na e-cajovne a tady.

  • 10. vojtěch  |  20. 06. 2007 - 14:21

    Měl jsem teď trochu času a brouzdal jsem po internetu a porovnával ceny zboží nabízeného v amaně se stejným zbožím, které jde obědnat přes internet a ty ceny jsou vždy minimálně tak o 30% větší, mnohdy však skoro dvojnásobné…puerh piji v podstatě každý den a když najdu nějaký který mi chutná jsem ochoten koupit i víc cihliček či koláčů.Ale tyhle ceny mě trochu odrazují. Proto jsem raději objednal nějaké zboží z obchodcajem.net, jejichž puerhy jsou cenou srovnatelné se stejnými čaji nabízenými zahraničními internetovými společnostmi. Až dorazí tak o nich něco málo napíšu

  • 11. puerh  |  20. 06. 2007 - 16:35

    Nemám důvod se zastávat Amany, ale myslím, že tyhle nářky na cenu jsou trochu přehnané. Někde ceny průměr převyšují (a někde i dost), ale jsou tam i čaje, které byste za tuto cenu nesehnal ani kdybyste chtěl koupit desítky kilogramů. Důležité je počítat cenu se všemi náklady – tedy DPH a dopravou (případně poslání peněz), ono to naskáče.
    Jinak u různých čajů doporučuji srovnávat vždy kvalitu vedle sebe a ne cenu, to může být dost zavádějící věc. Například cena čaje CNNP Yi Wu Zheng Shan z roku 2004 (obchodcajem.net) a 2003 (Amana) je prostě jiná – ale to je podružná věc. A hlavně cena na obchodcajem.net je vážně velmi slušná, jenže to prostě není stejný čaj.

  • 12. Vojtěch  |  21. 06. 2007 - 18:20

    to puerh: to nejsou nářky, to je konstatování faktu. Jinak neměl jsem na mysli srovnání CNNP Yi Wu Zheng Shan z roku 2004 (obchodcajem.net) a 2003 (Amana), ale ten od obchodcajem.net se stejným čajem na netu. Já chápu, že dodat ty čaje něco stojí, navíc má Amana také kamenný obchod,což také jistě zvyšuje náklady ale i přes to všechno mi ty ceny nějak nesedí. Možná by šlo dosáhnout nižších cen, kdyby se zvýšila kvantita(obědnání víc čaje jednoho druhu) na úkor rozmanitosti, které je stejně pro běžného zákazníka skoro až matoucí a vzhledem k nemožnosti obědnání vzorků v podstatě zbytečná.

  • 13. Petr  |  22. 06. 2007 - 16:16

    Tak už mi to přišlo – http://www.caj.cz/caje/799007600.html , http://www.caj.cz/caje/799007651.html , http://www.caj.cz/caje/799007402.html a musím říct že NEJSEM SPOKOJEN.

  • 14. gormie  |  23. 06. 2007 - 0:19

    Petr: Víš, co by bylo nejlepší? Kdybys napsal proč nejsi spokojen.

  • 15. Jirka  |  23. 06. 2007 - 8:51

    gormie: Už jsem s Petrem mluvil, napíše prý k tomu článek na e-čajovnu (www.e-cajovna.net). Není spokojen s kvalitou čajů.

  • 16. Petr  |  23. 06. 2007 - 9:25

    ten mini beeng cha 06 (http://www.caj.cz/caje/799007651.html) mi dost chutnal. Ale ostatní… o tom už se rozepíšu na e-cajovne

  • 17. Alfi  |  23. 06. 2007 - 13:03

    Neviem, ci má aby Amana zvýšila kvantitu, ak mám správne info, objednali si asi tonu (hej, 1000 kg) pu-erhu.

  • 18. Alfi  |  23. 06. 2007 - 13:09

    Inak, ten caj 2003 CNNP Yi Wu zheng Shan (ktoreho popis na obchodscajem.net je absolutna blbost, na ich obranu treba uviest, ze je to preklad :-), takze ten 2003 YiWuzhengShan ma nakupnu cenu mna ako maloodberatela 470 CZK bez postovneho, s postovnym cca 580 Czk. Prihodit si na to necele dve stovky je podla mna v pohode – musime zaratat DPH, ich ostatne naklady, aj ked zase ich to vratane dopravy asi nevyslo na 580 CZK ale mozno na 450 – ale to je hlavne moja spekulacia :-)

  • 19. Vojtěch  |  23. 06. 2007 - 14:28

    to alfi: zrovna u tohohle čaje je ten rozdíl asi nejmenší.U těch ostatních už je ale spíše propastný.

  • 20. Vojtěch  |  23. 06. 2007 - 22:46

    Dnes jsem zakoupil a ochutnal China Yunnan 2005
    SUPER PREMIUM SUN DRIED WILD TREE MAO CHA. Před hodnocením musím upozornit, že je to mnou první ochutnaný Mao cha, takže ho nemůžu porovnat ani říct jestli mi jen tento nechutná, nebo jestli mi nechutnají Mao cha vůbec.Každopádně čaji s tímto honosným jménem bych dal na pětibodové stupnici jako ve škole tak 4-/5. List je opravdu špičkové kvality, ale s „nálev příjemně květově nasládlé, zelinkavě tipsové, vynikající chuti“ se opravdu nestotož?uji. V Prvním až 4.(čaj by nálevů snesl více,ale já ne) nálevu připravovaném podle návodu na caj.cz (čaj jsem sléval prakticky hned) měl čaj relativně hodně výraznou vůni na pomezí mezi sušenými švestkami a mokrými houbami, bohužel mnou vnímány byly spíše ty houby. Tato vůně je mi dost nepříjemná sama o sobě a v čaji bych jí nehledal již vůbec. Případné jemnější vůně a podtóny mi asi unikli vůbec,ale to mohlo být kvůli všeobecnému znechucení. Vůně jsou dosti subjektivní a tak bych uvítal, kdyby sem někdo napsal svůj názor na tento čaj, jestli jste ho již koupili.

  • 21. Petr  |  24. 06. 2007 - 9:50

    já jsem měl mao cha od teanetu a dost dobrý. vyzkoušej ho -http://www.teanet-cn.cz/dotnet_xml_test/show.aspx?id=TPJEYJSKLS

  • 22. Vojtěch  |  24. 06. 2007 - 12:08

    to Petr: díky,ale k dalšímu pokusu se potřebuju chvíli odhodlávat :)

  • 23. puerh  |  25. 06. 2007 - 13:05

    Petr: Váš komentář mi připadá mírně nekorektní. Nechutná mi neznamená nízkou kvalitu a zrovna Mengku green Label je jeden z nejlepších Pu erhů, který se dá za rozumnou cenu koupit. Zmíněný tmavý Pu erh neznám, ale pokud vím, jedná se o čaj na evropský trh řekněme střední kategorie, rozhodně výš než mnohé jiné nabídky.
    Můžete říci, s čím jste nebyl přesně spokojen? V čem konkrétně je kvalita těchto čajů neuspokojivá?
    Protože shodou okolností oba zmíněné zelené Pu erhy znám (byť 003 beeng cha ve verzi 2007 a Green Label ve verzích 2003, 2004 a 2005), dost dobře si Vaši reakci nedovedu vysvětlit…

  • 24. zdeněk  |  25. 06. 2007 - 16:01

    To Puerh a Petr: Souhlasím s přispěvatelem pod nickem Puerh. Já znám všechny Vámi jmenované čaje přímo z nabídky Amany a pokud někdo označí 2005 LATF Jingmai Ancient Wild Tree 003 Mini Beeng Cha za kvalitativně neuspokojivý, dost dobře si těžko dovedu představit, co by Vás kvalitativně uspokojilo. Stejně tak i tmavý Pu erh Haiwan 0768 Beeng Cha. To je Pu erh na úrovni Menghai TF v lepších recepturách. Naprosto nechápu, jak můžete podobným způsobem hodnotit kvalitu – nenapadá mne jiné vysvětlení, než zaujatost, naprostá neznalost, či extrémně nevhodná příprava čaje. Abychom si rozuměli – čaj Vám nemusí chutnat, nemusí Vám vyhovovat jeho charakter, ale kvalita čaje a osobní preference jsou dvě různé věci a pokud nejste s to je oddělit, pak čaj nehodnoťte. Takovéto výkřiky bez jediného argumentu pavažuji za dost neseriozní.
    S nabídkou Amany jsem spojen a dost dobře ji znám, proto jsem považoval za nutné reagovat…

  • 25. Petr  |  25. 06. 2007 - 17:08

    Pro Zde?ka a Puerh: Je mi moc líto jestli jsem Jirkovi řekl slovo “kvalita“. Za to se omlouvám.
    Teď abych řekl s čím nejsem spokojen:

    U čaje 2005 LATF Jingmai Ancient Wild Tree 003 Mini Beeng Cha mě velice nadchla kvalita sklizně, tipsy s 1-2 lístky v jednom kuse, dost kvalitní sklize?, zřejmě i zpracování, to nedokážu posoudit. Tento čaj mě chuťově ničím nezaujal, proto to slabé hodnocení

    Ten Mengku je dost dobrý, když jsem zkoušel změnit přípravu (gai-wan místo konvice), dost mi zachutnal.

    A ten menghai? Znám lepší (vyzrálejší), jak už píšu na e-cajovne, “nechám ho dozrát“…podle mě je spíše na běžné pití.

    Tohle není zaujatost, Amana má dost dobré čaje (např.: dračí studna), asi jsem moc náročný piják a u zelených puerů nevím co je dobré. Jedná se samozřejmě POUZE O SUBJEKTIVNÍ N?ZOR, nikdo to berte jako radu ani jako doporučení.
    ČAJ

  • 26. Jirka  |  25. 06. 2007 - 20:51

    Zdenku, prominte, ale na co si tu hrajete? Ze zaznamu o IP adresach je jasne, ze clovek vystupujici pod prezdivkami pu-erh a zdenek je jedna a ta sama osoba, nebo prinejmensim 2 osoby pristupujici na tento web ze stejneho pocitace (ev. pocitacu ve stejne budove). Navic vase jmeno se objevuje na serveru Cajik ve spojitosti s e-mailem admin@caj.cz, je tedy vysoce pravdepodobne, ze sam s Amanou mate co docineni. Pokud vy povazujete za neseriozni to, co napsal Petr, jak pak zhodnotit vase jednani?

  • 27. ondrasus  |  25. 06. 2007 - 21:05

    zda se, ze nekoho po premire piti puerhu premohla schizofrenie :-)

  • 28. ondrasus  |  25. 06. 2007 - 21:18

    to ALFI: muzes mi prosim rict, co v popisu nesedi(popis, rok, tovarna atd.)? duveroval jsem te strance… dik

  • 29. puerh+zdenek  |  25. 06. 2007 - 23:21

    to jirka: ano, máte pravdu, jsem jednou osobou. Puerh používám pro soukromá vyjádření, Zdeněk pro firemní.
    Na čajík pod tímto mailem nepřispívám, tento mail mi nenáleží. Nevím, proč by to mělo být neseriozní, za vším řečeným si stojím a to jak z firemního, tak z privátního hlediska.
    Mé jednání si zhodnoťte dle libosti.

  • 30. Jirka  |  25. 06. 2007 - 23:39

    Zdenek: vydavat se za 2 ruzne lidi vam prijde uplne normalni? Z meho pohledu je to jednani velmi neseriozni a neduveryhodne, hranicici s podvodem a navic poskozuje spolecnost Amana.

  • 31. puerh+zdenek  |  25. 06. 2007 - 23:44

    To Jirka: musím říci, že máte pravdu – OMLOUV?M SE a prosím o vymazání příspěvků pod nickem Pu erh, jsou obsahově nepřesné a rád bych je zrušil.
    Věc se má tak, že soukromě člověk mluví jinak než za firmu, ale máte pravdu, tohle nebylo ok…
    Takže ještě jednou omlouvám se.

  • 32. zdenek  |  25. 06. 2007 - 23:50

    to all: omlouvám se všem diskutujícím. Měl jsem dnes hrozný den a udělal jsem blbost.
    Od svých příspěvků pod nickem Pu erh pod tímto článkem bych se chtěl distancovat, jsou obsahově nepřesné a – omlouvám se za ně

  • 33. Jirka  |  25. 06. 2007 - 23:55

    Je na čtenářích, jak si výše napsané přeberou, každopádně já nic mazat nehodlám.

  • 34. zdenek  |  25. 06. 2007 - 23:57

    OK, tedy omlouvám se ještě jednou všem…

  • 35. zdenek  |  26. 06. 2007 - 0:02

    ještě dlužím omluvu Petrovi: reagoval jsem příliš vznětlivě. Ten 003 Beeng Cha zkuste klasicky na ghong fu – je velmi dobrý. Totéž platí o Haiwan tmavém koláči. Ale omlouvám se za nevstřícný tón.

  • 36. zdenek  |  26. 06. 2007 - 0:22

    To Jirka, Petr, Ondřej, Gormi, Alfi a všichni účastníci této diskuse:
    Prosím pošlete mi svou adresu na mail puerh.cz@gmail.com, na své náklady Vám zašlu vzorek 1999 Haiwan Yiwu Beeng Cha a mohli bychom udělat ochutnávku a výsledky někde (tady?) zveřejnit…
    Berte to jako materiální verzi omluvy a pokud souhlasíte, už bych o tom raději nemluvil :-)

  • 37. Cchajownik  |  26. 06. 2007 - 7:32

    Uf 8-D nebylo by o jeden vzorek navíc?? :)

  • 38. Gormie  |  26. 06. 2007 - 8:06

    Teda tady se dějou věci! :D

  • 39. Alfi  |  26. 06. 2007 - 8:59

    To Ondrasus : Na stranke bol preklad z anglickej stranky, nespravne oznacoval slovo „zheng“ za „originalny“, pricom v skutocnosti Zheng Shan je pohorie v oblasti Yi Wu odkial sa čaj získava. Už to ale opravili.

  • 40. zdeněk  |  26. 06. 2007 - 10:26

    Cchajownik: samozřejmě :-) Klidně mi napiš adresu a vzorek pošlu. Vzorků bude tak asi deset, zatím se ozval jediný zájemce, takže klidně napiš a vzorek Ti přijde :-)

  • 41. Vojtěch  |  26. 06. 2007 - 12:16

    to zdeněk: všichni děláme chyby…

  • 42. Vojtěch  |  01. 07. 2007 - 20:13

    Koupil jsem v Amaně MENGHAI 2006 3rd Grade RIPE BEENG CHA 400gr (dark),MENGHAI 2006 7752 BEENG CHA 357gr (dark) a MENGHAI 2006 DA YI V93 TUO CHA 250gr (dark)- Všechny 3 zhruba po 50g. Zatím jsem dělal pouze jednou ten 3rd grade. Koláč je spíše těsněji lisovaný s občasnými zlatavými tipsy. Od prvních nálevů má jemnou a ušlechtilou chuť, u které však mírně postrádám větší hloubku. Zároveň se však v žádném z nálevů neobjevují rušivé či nepříjemné chutě. Vůně je decentní, smetanově jemná. Menší lístky skrývají nálev, který na mě působí překvapivě povzbudivě, jakoby v lístcích zbylo více kofeinu než je u puerhů typické.Zároveň je tento čaj snadnější přelouhovat, má pak tendenci být ostrý v chuti…Celkově je to povedený koláč, který nepostrádá příjemné chutě a kterému pravděpodobně léta přidají (kdoví však jestli v našich podmínkách) i dostatečnou plnost a hloubku. Abych však byl spravedlivý, chutí mě však na dnešním trhu nenapadá puerh, který by byl výrazně lepší… Odjíždím teď na chvíli pryč, tak o těch zbylých čajích napíšu něco zhruba tak do týdne, případně i opravím názor na výše popsaný čaj, pokud se do něj více vpiju.

  • 43. Vojtěch  |  01. 07. 2007 - 20:35

    Abych to upřesnil, tak jsem při hodnocení čaj porovnával s mým puerhovým „archivem“, tedy s puerhy dovezeným k nám již před časem, které se mi zdají lepší než současné kusy. Kdybych však kupoval čaj dnes, asi by byl tento mezi těmi, mezi kterými bych se rozhodoval. Uvidíme však ještě, jak dopadnou ty další 2. Jinak vzhled listu a informace o čaji pro ty angličtiny znalé naleznete na http://cgi.ebay.com/2006-Menghai-Factory-3rd-Grade-Ripe-Pu-erh-Tea-Cake_W0QQitemZ260120806440QQihZ016QQcategoryZ38181QQtcZphotoQQcmdZViewItem

  • 44. Jirka  |  02. 07. 2007 - 11:38

    Vojtěch: všechny 3 zhruba po 50g? Amana prodává vzorky? Pak tedy nechápu, že se o tom na webu nezmiňují. Málokdo by si koupil hned celý koláč, ale 50g vzorek by určitě bralo více lidí…

  • 45. Vojtěch  |  07. 07. 2007 - 10:44

    Jirka: Myslím, že vzorky objednat nelze. Já je kupoval v obchodě ve školské.

  • 46. Jirka  |  07. 07. 2007 - 12:01

    Vojtěch: tak teď to nechápu. Píšeš, že vzorky objednat nelze a zároveň uvádíš, že sis koupil všechny 3 zhruba po 50g. Jak tomu mám rozumět? ;o)

  • 47. Vojtěch  |  07. 07. 2007 - 13:11

    já je neobjednával, jsem z Prahy (mám čajově výhodné bydliště 5 minut pěšky od Amany, 10 minut od Guan Yin a 15 minut od Teanetu pěšky), takže jsem je koupil přímo v obchodě :) Budu se snažit je pro mimopražské co nejlépe porovnat, protože dávat skoro 900 Kč za neznámý čaj je opravdu riskantní…

  • 48. Jirka  |  07. 07. 2007 - 15:13

    Vojtěch: Aha, takže Amana vzorky prodává, byť jen na Školské? Je dobré tohle vědět a na webu by to napsané být mělo. Pokud je tomu skutečně tak a nakoupil jsi 50g kousky, kolik stály? ;o) Děkuji za odpovědi ;o) Jinak pokud by bylo Tvé porovnání výše uvedených čajů rozsáhlejší, rád ho uveřejním zde na webíku jako samostatný článek ;o)

    ALL: nejspíše jste si již všimli, ale kdyby ne, upozorňuji vás, že článek, pod nímž se nachází tato diskuse, jsem před pár dny doplnil o poslední odstavec s poměrně zajímavými informacemi.

  • 49. Vojtěch  |  07. 07. 2007 - 21:23

    to Jirka:do několika dnů zpracuju a pošlu…nakoupené vzorky stály stejně jako celé kusy po přepočtení na gramy. V čajovně amana zatím koupit vzorky nelze a přes internet by se člověk asi musel nějak domluvit s amaňákama, to nevim.

  • 50. Jirka  |  11. 07. 2007 - 14:57

    Jen doplním, že i přes to, co jsem uvedl v doplnění článku, jsem byl po včerejší návštěvě Amany velmi spokojen co se týče vstřícnosti obsluhy. Napravil se tak můj dojem z předešlého nákupu asi před půl rokem, kdy jsem měl dojem, že člověka, jenž mě obsluhoval, jsem spíše jen rušil a otravoval. To včera to bylo na jedničku… A tak to má být ;o)

  • 51. Vojtěch  |  06. 08. 2007 - 17:09

    No já jsem v amaně kupoval nějaké čaje asi před týdnem a bohužel jsem měl štěstí na vedoucího (pán v kulatých brýlích), který na mě působí přesně tak jako tebou popsaný člověk. Už dříve jsem s ním měl menší spory, tak jsem si říkal, že o víkendu tam nebude, ale bohužel…asi nejsem jeho vysněný zákazník, protože většinou kupuju spíše vzorky a menší váhy, ale na druhou stranu jsem u nich za poslední měsíc utratil tak 600, což mi až zas tak málo nepřijde. Všichni ostatní čajoprodavači jsou tam ale velmi milí a ochotní.

  • 52. Pierre  |  24. 08. 2007 - 15:16

    Ahoj čajomilové,koukám,že jste pěkně zapálení do čajů a ještě k tomu do PUERHU,který moc lidí nepije….
    Chtěl bych se zeptat,doufám že se mi nevysmějete,co si myslíte o kvalite CHINA YUNNAN PUERH čaje ,který se prodává ve SVĚTĚ OřÍŠKŮ. Je to sypaný čaj a zdá se mi chuťově výraznější a možná i qalitnější než takové ty hnízdečka od asijských obchodníků,které nemají tak výraznou chuť. Cena za 100 g je 60,-
    Jedná se o čaj alespoň střední třídy,který by mohl mít alespoň nějaké zázračné zdravotní účinky, jak se o tomto čaji říká?
    díky

  • 53. Petr  |  26. 09. 2007 - 20:39

    2Pierre: Neboj se, nevysmějeme se ti (každý někde začínal). A jinak nesouhlasím že puerh moc lidí nepije, teda pokud se bavíme o puerhu tmavém (zelený moc nepostoupil do podvědomí čajomilů, a kvalitní je velice drahý, a na českém trhu se moc nevystkytuje (samozřejmě existují vyjímky)). Co se týče tvého zmíněného puerhu, domnívám se že je od amany (stejný název), a taky si myslím, že se jedná o puerh úplně nejzákladnější třídy. Co se týče hnízdeček, nevím od kud je máš, ale moje zkušenosti jsou spíše negativní. Co se týče nevýrazné chuti, bude to způsobeno dávkováním (4 g je velice málo, zkus dát do konvičky hnízdečka 2) nebo přípravou. Přeji hodně pěkných zážitků s puerhem

Napsat komentář

povinné

povinné, skryté

Můžete použít tyto HTML tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


Nejnovější články

Poslední komentáře

Reklama

Nezapomeňte navštívit

a život chutná lépe - recenze restaurací, testy delikates, recepty a reportáže  Úžasně voňavý, šťavnatý a křupavý zápisník pana Cuketky - Recenze, recepty a objevy
Čajík - seznam čajoven